Los alumnos de 3º ESO, guiados por su profesor JAVIER SOMAVILLA, han trabajado el tema del consumo responsable mediante el mercado de la moda, relacionándolo con problemas tales como la globalización de este mercado y sus consecuencias, la velocidad de los cambios en el mercado, la explotación laboral, los roles de género, la educación y las oportunidades que abre. Todo ello desde una perspectiva de la economía local y mundial.
Para ello han visionado la película "REAL WOMEN HAVE CURVES" y el documental "FASHION VICTIMS" y posteriormente han tenido que dar respuesta a una interesante batería de cuestiones que les ha permitido fijar conceptos y analizar los problemas expuestos.
El cuestionario trabajado es el siguiente:
“REAL WOMEN HAVE CURVES”
Social Sciences Year Three.
1.
In what country and
city does the film take place?
2.
Describe the family
in the film (members, origin, jobs…).
3. Describe where the
women in the family work (wages, employees, product, and working conditions).
4. What is the main
character doing, what are her plans for the future?
5.
Why is Ana in
conflict with her mother? Name five reasons.
6. Does she have a
good chance in relation to her education? Why?
7.
Name the characters
that support Ana’s future plans.
8. How does Ana’s
relationship with Jimmy go against the conventions of her family?
9.
What is the role of
men in this family?º
10. What is the role of
women in this family?
11. Ana’s family is
bilingual; describe when and how Spanish is used.
12. Describe the
purpose of Mrs. Glass’ character.
13. Look at the title
of the film and explain why it is appropriate?
14. Give your opinion
about the film (75 words or more). Give examples.
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